Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απόκριες (κατασκευές, φύλλα εργασίας, βιβλιοπρόταση κλπ.)

 


Μια ακόμη από τις αγαπημένες μας θεματικές ενότητες στο σχολείο μας ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ είναι «οι Απόκριες». Μικροί και μεγάλοι λατρεύουμε να μεταμφιεζόμαστε στους αγαπημένους μας ήρωες και να δημιουργούμε αποκριάτικο κλίμα με χειροτεχνίες & δραστηριότητες. Σας παρουσιάζουμε κάποιες από αυτές!!!


ΕΙΣΑΓΩΓΗ (πίνακες αναφοράς)


Όπως σε κάθε θεματική ενότητα έτσι και σε αυτή παρουσιάζουμε το θέμα οι Αποκριές μέσα από πίνακες αναφοράς.




ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Σίγουρα σε αυτή τη θεματική ενότητα δεν γίνεται να λείπει η θεατρική αγωγή καθώς μικροί και μεταμφιεζόμαστε στους αγαπημένους μας ήρωες. Υποδυόμαστε ρόλους. Εκφράζουμε συναισθήματα μέσα από αυτό το παιχνίδι.





ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Τραγουδάμε & χορεύουμε αποκριάτικα τραγούδια:

Ήρθες και πάλι τρελό καρναβάλι

Ήρθες και πάλι
τρελό καρναβάλι
παντού σκορπώντας
γέλια, χαρά
και τη ζωή την έχεις μεταβάλλει
σε πανηγύρια και ξεφωνητά.
Πηδάς και χορεύεις
τρως και μεθάς
παντού σκορπώντας
γέλια, χαρά
και πέφτουν επάνω σου
σαν τη βροχή
οι σερπαντίνες και τα κομφετί.

*

Χαραλάμπης

Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε
να φάμε και να πιούμε και να χορέψουμε.
-Δεν τη θέλω! -Θα την πάρεις!
-Άλλα λόγια πέστε βρε παιδιά,
τι καμώματα είναι τούτα με το ζόρι παντρειά!
Αδειάστε τις κανάτες κι ας παίζουν τα βιολιά
γιατί ο Χαραλάμπης δε θέλει παντρειά.

*

Το καρναβάλι

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς
που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς.
Καλώς το που σκορπάει κορδέλες κομφετί.
Είναι για τα παιδάκια η πιο τρελή γιορτή.
“Χορέψτε τραγουδήστε” μας λέει η γιαγιά,
“αχ! πόσο θά ‘θελα κι εγώ να μπόραγα παιδιά”.

*

Η Μαϊμουδίτσα

Γυρνάμε πόλεις και χωριά εγώ κι η μαϊμουδίτσα
και τρέχουν πίσω μας παιδιά αγόρια και κορίτσια
Εγώ κι η μα- εγώ κι μου- Εγώ κι η μαϊμουδίτσα.
Εγώ βαρώ το ντέφι μου χορεύει η μαϊμουδίτσα
και διασκεδάζουν τα παιδιά αγόρια και κορίτσια.

*

Παντρεύουνε τον κάβουρα

Παντρεύουνε τον κάβουρα ω ω ω
και του δίνουν τη χελώνα
ντράγκα-ντρούγκα τά ’ργανα, ωρέ τά ’ργανα.

καλέσαν και τον πόντικα τα συμβόλαια να γράψει
καλέσαν το σκαντζόχοιρο γιέμ τα στέφανα ν’ αλλάξει
καλέσαν και το τζίτζικα για να παίξει το βιολί του
καλέσαν και το γάϊδαρο για να πάει να τραγουδήσει
καλέσαν και το μέρμηγκα τα προικιά να κουβαλήσει
καλέσαν και την αλεπού γιέμ τις κότες να μαδήσει
καλέσαν και το βάτραχο το νερό να κουβαλήσει.

*

Μια γριά μπαμπόγρια

Mια γριά, τσικιρικιτρόμ, τρακατρούμ, τρακατρόμ
μια γριά μπαμπόγρια λάχανα μαγείρευε

κει που τα μαγείρευε
κει της ήρθε μια βοή
για να πάει να παντρευτεί
δίνει μια του τέντζερη
κι άλλη μια του καπακιού.
- Φάτε κότες λάχανα
και σεις γάτες τα ζουμιά
γιατί εγώ θα παντρευτώ
και θα νοικοκυρευτώ.


Χορεύουμε το γαϊτανάκι.... 



ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Σε αυτή τη κατηγορία του θέματος θα καταλάβετε γιατί είναι αγαπημένη αυτή η θεματική ενότητα. Γιατί κάνουμε πολλές χειροτεχνίες. Δείτε κάποιες από αυτές & πως μπορείτε να τις φτιάξετε και εσείς.

1η κατασκευή (μάσκα) 

Βήμα 1

Κόβουμε μικρά κομμάτια κανσόν σε διάφορα χρώματα. 


Βήμα 2

Σχηματίζουμε χεράκια. 



Βήμα 3 

Δημιουργούμε ματάκια. 


Βήμα 4

Κολλάμε γλωσσοπίεστρο στη μέση της μάσκας για να τη κρατάμε με το χέρι. 
Και τη διακοσμούμε όπως μας αρέσει. 



2η κατασκευή (Ινδιάνοι )

Βήμα 1

Κόβουμε μακριές λωρίδες από ότι χρώμα χαρτόνι κανσόν θέλουμε. 
Παίρνουμε μέτρα από το κεφάλι του παιδιού και φτιάχνουμε στεφάνι. 


Βήμα 2

Κόβουμε φτερά σε διάφορα χρώματα. 


Βήμα 3 

Συρράπτουμε τα φτερά στο στεφάνι. 




Βήμα 4

Face painting τραβάμε γραμμές στα μάγουλα και στη μύτη. 


3η κατασκευή (κλόουν) 

Βήμα 1

Σε χαρτόνι κανσόν κόβουμε στρόγγυλο κύκλο για το πρόσωπο του κλόουν. Και μικρά χαρτόνια διαφόρων χρωμάτων σε ορθογώνιο σχήμα για τα μαλλιά του. 


Βήμα 2

Συνεχίζουμε με τη δημιουργία προσώπου. Ματιά, βλεφαρίδες, κόκκινη μύτη και στόμα με χαμόγελο. 
Εναν φιόγκο για παπιγιόν & το σώμα σε σχήμα δάκρυ. 


Γραμμούλες κυματιστές για τα χεράκια. 




Στο πίσω μέρος μπορούμε να κολλήσουμε ένα αγαπημένο μας αποκριάτικο τραγούδι ή ποίημα. 



4η κατασκευή (χαρταετός) 

Βήμα 1

Κόβουμε σε ρόμβο σχήμα σε ότι χρώμα κανσόν θέλουμε. 


Βήμα 2

Κόβουμε πολύ μικρά χαρτονάκια σε πολλά διαφορετικά χρώματα. 
Και με κόλλα στικ τα κολλάμε στον ρόμβο. 




Βήμα 3

Κόβουμε λωρίδες γκοφρέ σε ότι χρώμα θέλουμε. Και τις συρράπτουμε στο κάτω μέρος για την ουρά του χαρταετού. 



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ηλεκτρονικές συσκευές. Βλέποντας σύντομες παρουσιάσεις του θέματος μέσα από την οθόνη. Μαθαίνουμε στα παιδιά τη σωστή χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή & διαδικτύου.

Δείτε κάποιες βιντεοπαρουσιάσεις για το θέμα μας:


Απόκριες - Ήθη και έθιμα - νηπιαγωγείο 

Η ιστορία του Αρλεκίνου

Η παραμυθού - Το μαγικό ξόρκι της αποκριάς 


ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Φυσικά δεν λείπουν ποτέ τα φύλλα εργασίας μας που μας βοηθούν στη λογική σκέψη & στην ανάπτυξη της γλώσσας.





Και αυτά για εσάς... 















ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ

Σε αυτή την θεματική ενότητα προτείνουμε το βιβλίο οι μουσικές ιστορίες μου «Το καρναβάλι των ζώων» /  ΝΤΕΦΟΥΡ ΟΡΕΛΙ. Ένα βιβλίο για πολύ μικρές ηλικίες. Από 0 έως και 4. Το λατρεύουμε για την υπέροχη εικονογράφηση και τους μοναδικούς του ήχους.




Αυτή ήταν η θεματική μας ενότητα για τις Απόκριες!!! 



Αραμπατζή Ράνια, Νηπιαγωγός 


🤩 Για περισσότερες ιδέες, προτάσεις, δραστηριότητες κλπ. ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram & Facebook...!!!! 



















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Αλκυόνη (ο μύθος, φύλλα εργασίας & κατασκευές)

  Όλοι μας ξέρουμε τις ηλιόλουστες, αλκυονίδες ημέρες οι οποίες εμφανίζονται το διάστημα μεταξύ 15 Δεκεμβρίου με 15 Φεβρουαρίου όπου η θερμοκρασία φτάνει μέχρι και 15 βαθμούς Κελσίου. Αλλά από που πήραν το όνομά τους;  Ο ΜΥΘΟΣ Σύμφωνα με το μύθο, η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί, ήταν μια πεντάμορφη κοπέλα, κόρη του Αίολου, του θεού του ανέμου και της Ενάρετης.  Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κύηκα κι ήταν τρισευτυχισμένη. Περνούσαν τόσο όμορφα , που άρχισαν να πιστεύουν σιγά – σιγά ότι δεν είναι κοινοί θνητοί, αλλά ισάξιοι με τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Ο Κύηκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη πίστευε πως ήταν ισάξια της Ήρας. Μάλιστα άρχισαν να αποκαλούν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα των Θεών. Αυτό προκάλεσε την οργή του Δία . Όταν το έμαθε θύμωσε τόσο πολύ, που έριξε έναν κεραυνό στο καράβι του Κύηκα κι αυτός μη μπορώντας να παλέψει με τα μανιασμένα κύματα, πνίγηκε. Η Αλκυόνη περίμενε τον άνδρα της στο ακρογιάλι και καθώς περνούσε η ώρα κι ο καιρός η αγων...

Τα ρούχα του χειμώνα (φύλλα εργασίας & κατασκευή ανά βήμα)

 Την πρώτη εβδομάδα μετά την επιστροφή μας στη σχολική τάξη με το νέο έτος, ασχοληθήκαμε στο σχολείο μας με το θέμα "ο Χειμώνας" & πιο συγκεκριμένα με τα χειμωνιάτικα ρούχα.  Αναφερθήκαμε στις 4 εποχές και αναλύσαμε τα καιρικά φαινόμενα του Χειμώνα (αέρας, βροχή, χιόνι, παγωνιά, χαλάζι). Έτσι καταλήξαμε στον λόγο για τον οποίο φοράμε  ζεστά ρούχα & αξεσουάρ αυτή την κρύα εποχή όπως (σκούφο, γάντια, κασκόλ, πουλόβερ, αδιάβροχα, χοντρές ψηλές κάλτσες, μπουφάν, παλτό, μπότες).  Μάθαμε επίσης και το τραγούδι από το λογοτεχνικό ανθολόγιο της Ρ. ΚΑΡΘΑΙΟΥ σε ρυθμό όπως το "γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης: Γύρω γύρω όλοι χιόνια στο περβόλι άσπρα γίναν τα κλαριά άσπρα στρώθηκαν χαλιά κι το χιόνι απ’ έξω με καλεί να παίξω. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Μια εύκολη και ευχάριστη, δημιουργική κατασκευή για το συγκεκριμένο θέμα: ( προσωποποιημένη χειροτεχνία με χιόνι από τέμπερα ) Δείτε την κατασκευή ανά βήμα! Παίρνουμε λευκή τέμπερα & χαρτόνι κανσόν Α4 σε σκούρο χρώμα (ώ...

Η αμυγδαλιά (ο μύθος, φύλλα εργασίας, κατασκευές κλπ.)

  « Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά.....»  σίγουρα θα σας είναι γνωστός αυτός ο στίχος! Και με ένα τέτοιο όμορφο δέντρο με τα πανέμορφα άνθη του πως να μην είναι θεματική ενότητα στο σχολείο μας "ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ" . Η "Νυφούλα του χιονιά».... που μας θυμίζει πως πάντα υπάρχει ελπίδα!!!!  Δείτε το θέμα αναλυτικά :  ΕΙΣΑΓΩΓΗ   Σε κάθε εισαγωγή μιας θεματικής ενότητας γίνεται παρουσίαση με πίνακες αναφορές που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Βλέπουμε το δέντρο αμυγδαλιά, τα μέρη του & που βρίσκουμε τα αμύγδαλα στη καθημερινή μας ζωή.  Μαζί με τους πίνακες αναφοράς βλέπουμε & πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων με θέμα την αμυγδαλιά.  Κλαδιά ανθισμένης αμυγδαλιάς – Vincent van Gogh 1890 Ανθη στις αμυγδαλιές και χελιδόνι – Walter Crane Ανθισμένο κλαδί αμυγδαλιάς – Antonio Mancini 1876 Αμυγδαλιές σε ανθοφορία – Achille Lauge – 1909 Μάζεμα ανθών αμυγδαλιάς – John William Waterhouse 1916 Τοπίο με ανθισμένη αμυγδαλιά (μελέτη) – John William Godward 1912 ...

Μέρα - Νύχτα (φύλλα εργασίας & κατασκευές βήμα - βήμα)

  Άλλη μια θεματική ενότητα που αναλύσαμε  στο σχολείο μας ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ είναι «Μέρα - Νύχτα». Μέσα από πίνακες αναφοράς, τραγούδια, ποιήματα, κατασκευές, φύλλα εργασίας κλπ. αναπτύξαμε το θέμα!  Δείτε αναλυτικά το θέμα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Πάντα στην αρχή κάθε θεματικής ενότητας παρουσιάζουμε το θέμα μέσα από πίνακες αναφοράς που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Συζητάμε, σχολιάζουμε και αναλύουμε το θέμα.  Δείτε τους πίνακες αναφοράς για μέρα - νύχτα: ΦΥΣΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Μέσα στο πρόγραμμα της φυσικής και θεατρικής αγωγής κάναμε πράξη τις έννοιες από τους παραπάνω πίνακες αναφοράς αλλά και άλλα πολλά όπως για παράδειγμα (κοιμόμαστε, πλένουμε τα δόντια μας κλπ.)  ΜΟΥΣΙΚΗ - ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Χορέψαμε & τραγουδήσαμε ένα τραγούδι από τα αγαπημένα μας "Λάχανα & Χάχανα" / Τάσος Ιωαννίδης  Ένας ήλιος, μια ΓΗ, ένα φεγγάρι   Ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σαν πορτοκάλι ένα Ήλιος τι καλά ένας Ήλιος που γελά ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σα...

Διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού & νοητικές αναπηρίες

Η εκπαίδευση των ατόμων με νοητική αναπηρία στον αυτοπροσδιορισμό αποτελεί μεγάλο ζήτημα στο χώρο της ειδικής αγωγής και της κοινωνίας. Για τη διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού έχουν αναπτυχθεί πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία επηρεάζονται από τις μεθόδους και τις στρατηγικές διδασκαλίας, καθώς και από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Κοινός στόχος όλων των προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί, είναι η γενίκευση της δεξιότητας και η σύνδεση των εμπειριών του οικογενειακού με το σχολικό περιβάλλον (Καρτασίδου, 2007).  Οι μαθητές με αναπηρίες επηρεάζονται πολύ από τους ενήλικες και δεν διαθέτουν όλες εκείνες τις απαραίτητες δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθούν να διατηρούν την αυτονομία τους, να λαμβάνουν αποφάσεις, να επιλύουν προβλήματα. Η σοβαρότητα της αναπηρίας καθώς και το περιβάλλον των ατόμων αυτών, αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες θετικά ή αρνητικά την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού.  Ο αυτοπροσδιορισμός έχει τις ρίζες του στη φιλοσοφία και στον ανθρώπινο...