Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιδικός σταθμός & προβληματισμοί γονέων


Το γλυκό σας αγγελούδι έχει μεγαλώσει και ήρθε η ώρα να πάει στον παιδικό σταθμό. Ένα από τα πολύ σημαντικά βήματα της ζωής του παιδιού αλλά και της οικογένειας. Καθώς έφτασε η στιγμή του πρώτου αποχωρισμού του παιδιού απ' το σπίτι και η ένταξή του στο πρώτο κοινωνικό σύνολο. 


Σε αυτή τη φάση, ένα μεγάλο ποσοστό γονέων είναι ανήσυχοι και αυτό συμβαίνει γιατί σαν πρώτη φορά έχουν πολλούς προβληματισμούς, απορίες, ερωτήσεις.....

Παρακάτω παρουσιάζονται και αναλύονται κάποιες από αυτές! 

Πριν ξεκινήσουμε όμως να διευκρινιστεί πως δεν υπάρχει κάτι απόλυτα σωστό ή λάθος. Αυτό εξαρτάται από την οικονομική/ επαγγελματική κατάσταση της κάθε οικογένειας όπως και τις εμπειρίες & αντοχές της. 




Απορίες γονέων: 


1) Σε ποια ηλικία να πάει παιδικό σταθμό;

Πρώτος κοινός προβληματισμός των γονέων σε αυτή τη περίοδο ζωής του παιδιού είναι ποια θεωρείται κατάλληλη ηλικία για να πάει το παιδί στον παιδικό σταθμό και να μη μείνει σπίτι με ατομική ενασχόληση. Βέβαια όταν υπάρχουν επαγγελματικές υποχρεώσεις αυτή η σκέψη δεν υφίσταται. Ωστόσο λέγεται ότι είναι καλό το παιδί να πάει στον παιδικό σταθμό το αργότερο μέχρι τα 2μιση - 3 έτη ηλικίας του. Σε μια μέση προσχολική ηλικία θα αποφευχθεί η ιδέα της πρόσκλησης με τη τροφό του. Κι αυτό γιατί όσο περισσότερο χρόνο περνάει μαζί της τόσο περισσότερο δένεται με την σκέψη της προσωπικής ενασχόλησης με το άτομό του. Και αν πάει στον παιδικό σταθμό νωρίς αυτό θα έχει όφελος στην εύκολη και γρήγορη προσαρμογή του. 



2) Τι να κάνω αν κλαίει καθημερινά και αρνείται να πάει στον παιδικό σταθμό;

Μιλώντας πιο πάνω για προσαρμογή αξίζει να αναφερθεί πως τα παιδιά πολλές φορές αντιδρούν όταν χρειάζεται να αφήσουν την οικογένειά τους και το σπίτι τους όπου είναι η κύρια βάση τους. Και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Τις περισσότερες φορές το κάνουν για να δουν τα όρια του αλλά και τα δικά σας.  Δεν θα τους βοηθήσει αν σκεφτείτε να ξεκινήσει το παιδί στον παιδικό σταθμό και μετά βλέποντας τις αντιδράσεις του να πείτε «Θα το κρατήσω λίγες μέρες στο σπίτι». Αυτό είναι που θα κάνει χειρότερα τα πράγματα. (Διαβάστε το Ξανά προσαρμογή;) Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να του μιλήσετε με ήρεμο τρόπο. Να του εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους χρειάζεται να πάει στον παιδικό σταθμό πχ. γιατί η μαμά χρειάζεται να πάει στη δουλειά. Παραμείνετε σταθεροί στον λόγο σας. Δείξτε του εμπιστοσύνη και αναφέρεται τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσει στο νέο του πρόγραμμα στον παιδικό σταθμό (πάντα με θετικό λόγο) πχ. θα πας να παίξεις με τα παιχνίδια, θα κάνετε ζωγραφική κλπ. Δείξτε του ότι έχετε την απόλυτη εμπιστοσύνη στη δασκάλα του πχ. η κυρία Μαρία θα σε προσέχει, σε αγαπάει και θα σου δώσει να παίξεις με το αγαπημένο σου παιχνίδι. Το παιδιά είναι πανέξυπνα και αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα μας. Αν είστε αγχωμένοι μη του το δείξετε. Και για να νιώθετε καλύτερα και εσείς ως γονείς χρειάζεται να έχετε επαφή με τη δασκάλα του παιδιού σας. Η συνεργασία σχολείου - οικογένειας είναι το Α και το Ω στην σχολική ζωή του παιδιού.



3) Πόσο συχνά θα αρρωσταίνει;

Δυστυχώς οι αρρώστιες είναι αναπόφευκτες σε όποια ηλικία του παιδί ξεκινήσει στον παιδικό σταθμό. Ιδιαίτερα τον πρώτο χρόνο θα το συντροφεύουν συχνά ο βήχας και η ρινική καταρροή. Αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί βγαίνει από την γυάλινη προστασία. Έρχεται σε επαφή με νέα πρόσωπα, αντικείμενα κλπ και έτσι εκτίθεται σε ιούς και μικρόβια. Έτσι βέβαια χτίζεται η άμυνα του οργανισμού του και μόνο έτσι δε θα αρρωσταίνει. Μη σας ανησυχεί αυτό. Κρατάτε επαφή με τον παιδίατρο σας για τις κατάλληλες παιδιατρικές συμβουλές.



Η συνέχεια στο 2ο μέρος!


Αραμπατζή Ράνια, Νηπιαγωγός 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Αλκυόνη (ο μύθος, φύλλα εργασίας & κατασκευές)

  Όλοι μας ξέρουμε τις ηλιόλουστες, αλκυονίδες ημέρες οι οποίες εμφανίζονται το διάστημα μεταξύ 15 Δεκεμβρίου με 15 Φεβρουαρίου όπου η θερμοκρασία φτάνει μέχρι και 15 βαθμούς Κελσίου. Αλλά από που πήραν το όνομά τους;  Ο ΜΥΘΟΣ Σύμφωνα με το μύθο, η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί, ήταν μια πεντάμορφη κοπέλα, κόρη του Αίολου, του θεού του ανέμου και της Ενάρετης.  Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κύηκα κι ήταν τρισευτυχισμένη. Περνούσαν τόσο όμορφα , που άρχισαν να πιστεύουν σιγά – σιγά ότι δεν είναι κοινοί θνητοί, αλλά ισάξιοι με τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Ο Κύηκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη πίστευε πως ήταν ισάξια της Ήρας. Μάλιστα άρχισαν να αποκαλούν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα των Θεών. Αυτό προκάλεσε την οργή του Δία . Όταν το έμαθε θύμωσε τόσο πολύ, που έριξε έναν κεραυνό στο καράβι του Κύηκα κι αυτός μη μπορώντας να παλέψει με τα μανιασμένα κύματα, πνίγηκε. Η Αλκυόνη περίμενε τον άνδρα της στο ακρογιάλι και καθώς περνούσε η ώρα κι ο καιρός η αγων...

Τα ρούχα του χειμώνα (φύλλα εργασίας & κατασκευή ανά βήμα)

 Την πρώτη εβδομάδα μετά την επιστροφή μας στη σχολική τάξη με το νέο έτος, ασχοληθήκαμε στο σχολείο μας με το θέμα "ο Χειμώνας" & πιο συγκεκριμένα με τα χειμωνιάτικα ρούχα.  Αναφερθήκαμε στις 4 εποχές και αναλύσαμε τα καιρικά φαινόμενα του Χειμώνα (αέρας, βροχή, χιόνι, παγωνιά, χαλάζι). Έτσι καταλήξαμε στον λόγο για τον οποίο φοράμε  ζεστά ρούχα & αξεσουάρ αυτή την κρύα εποχή όπως (σκούφο, γάντια, κασκόλ, πουλόβερ, αδιάβροχα, χοντρές ψηλές κάλτσες, μπουφάν, παλτό, μπότες).  Μάθαμε επίσης και το τραγούδι από το λογοτεχνικό ανθολόγιο της Ρ. ΚΑΡΘΑΙΟΥ σε ρυθμό όπως το "γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης: Γύρω γύρω όλοι χιόνια στο περβόλι άσπρα γίναν τα κλαριά άσπρα στρώθηκαν χαλιά κι το χιόνι απ’ έξω με καλεί να παίξω. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Μια εύκολη και ευχάριστη, δημιουργική κατασκευή για το συγκεκριμένο θέμα: ( προσωποποιημένη χειροτεχνία με χιόνι από τέμπερα ) Δείτε την κατασκευή ανά βήμα! Παίρνουμε λευκή τέμπερα & χαρτόνι κανσόν Α4 σε σκούρο χρώμα (ώ...

Η αμυγδαλιά (ο μύθος, φύλλα εργασίας, κατασκευές κλπ.)

  « Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά.....»  σίγουρα θα σας είναι γνωστός αυτός ο στίχος! Και με ένα τέτοιο όμορφο δέντρο με τα πανέμορφα άνθη του πως να μην είναι θεματική ενότητα στο σχολείο μας "ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ" . Η "Νυφούλα του χιονιά».... που μας θυμίζει πως πάντα υπάρχει ελπίδα!!!!  Δείτε το θέμα αναλυτικά :  ΕΙΣΑΓΩΓΗ   Σε κάθε εισαγωγή μιας θεματικής ενότητας γίνεται παρουσίαση με πίνακες αναφορές που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Βλέπουμε το δέντρο αμυγδαλιά, τα μέρη του & που βρίσκουμε τα αμύγδαλα στη καθημερινή μας ζωή.  Μαζί με τους πίνακες αναφοράς βλέπουμε & πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων με θέμα την αμυγδαλιά.  Κλαδιά ανθισμένης αμυγδαλιάς – Vincent van Gogh 1890 Ανθη στις αμυγδαλιές και χελιδόνι – Walter Crane Ανθισμένο κλαδί αμυγδαλιάς – Antonio Mancini 1876 Αμυγδαλιές σε ανθοφορία – Achille Lauge – 1909 Μάζεμα ανθών αμυγδαλιάς – John William Waterhouse 1916 Τοπίο με ανθισμένη αμυγδαλιά (μελέτη) – John William Godward 1912 ...

Μέρα - Νύχτα (φύλλα εργασίας & κατασκευές βήμα - βήμα)

  Άλλη μια θεματική ενότητα που αναλύσαμε  στο σχολείο μας ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ είναι «Μέρα - Νύχτα». Μέσα από πίνακες αναφοράς, τραγούδια, ποιήματα, κατασκευές, φύλλα εργασίας κλπ. αναπτύξαμε το θέμα!  Δείτε αναλυτικά το θέμα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Πάντα στην αρχή κάθε θεματικής ενότητας παρουσιάζουμε το θέμα μέσα από πίνακες αναφοράς που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Συζητάμε, σχολιάζουμε και αναλύουμε το θέμα.  Δείτε τους πίνακες αναφοράς για μέρα - νύχτα: ΦΥΣΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Μέσα στο πρόγραμμα της φυσικής και θεατρικής αγωγής κάναμε πράξη τις έννοιες από τους παραπάνω πίνακες αναφοράς αλλά και άλλα πολλά όπως για παράδειγμα (κοιμόμαστε, πλένουμε τα δόντια μας κλπ.)  ΜΟΥΣΙΚΗ - ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Χορέψαμε & τραγουδήσαμε ένα τραγούδι από τα αγαπημένα μας "Λάχανα & Χάχανα" / Τάσος Ιωαννίδης  Ένας ήλιος, μια ΓΗ, ένα φεγγάρι   Ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σαν πορτοκάλι ένα Ήλιος τι καλά ένας Ήλιος που γελά ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σα...

Διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού & νοητικές αναπηρίες

Η εκπαίδευση των ατόμων με νοητική αναπηρία στον αυτοπροσδιορισμό αποτελεί μεγάλο ζήτημα στο χώρο της ειδικής αγωγής και της κοινωνίας. Για τη διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού έχουν αναπτυχθεί πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία επηρεάζονται από τις μεθόδους και τις στρατηγικές διδασκαλίας, καθώς και από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Κοινός στόχος όλων των προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί, είναι η γενίκευση της δεξιότητας και η σύνδεση των εμπειριών του οικογενειακού με το σχολικό περιβάλλον (Καρτασίδου, 2007).  Οι μαθητές με αναπηρίες επηρεάζονται πολύ από τους ενήλικες και δεν διαθέτουν όλες εκείνες τις απαραίτητες δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθούν να διατηρούν την αυτονομία τους, να λαμβάνουν αποφάσεις, να επιλύουν προβλήματα. Η σοβαρότητα της αναπηρίας καθώς και το περιβάλλον των ατόμων αυτών, αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες θετικά ή αρνητικά την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού.  Ο αυτοπροσδιορισμός έχει τις ρίζες του στη φιλοσοφία και στον ανθρώπινο...