Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λαχνίσματα

 


Για να θυμηθούμε…

… όταν στη παιδική μας ηλικία μαζευόμασταν παρέες στις γειτονιές σε μικρές ή μεγάλες ομάδες παιδιών και θέλαμε να «τα βγάλουμε» πριν από κάθε ομαδικό παιχνίδι (π.χ. κρυφτό)  λέγαμε σε παραδοσιακό μονότονο ρυθμό, συλλαβιστά τραγούδια ώστε να βγει ο πρώτος ή ο τελευταίος. Αυτά τα τραγούδια λέγονται "ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ" και βγαίνει από το ρήμα λαγχάνω = λαμβάνω κάτι με κλήρο.

 

Ας διαβάσουμε κάποια από αυτά:

 

123

Ένα δύο τρία.

 Πήγα στην κυρία.

 Μου ‘δωσε ένα μήλο.

 Μήλο δαγκωμένο.

 Το ‘δωσα στην κόρη.

 Έκανε  έν’ αγόρι.

 Το ‘βγαλε Θανάση.

 Σκούπα και φαράσι.

***


ΑΝΕΒΗΚΑ Σ’ ΕΝΑ ΒΟΥΝΟ

Ανέβηκα σ’ ένα βουνό

 και είδα ένα γουρούνι.

 Το κοίταξα καλά-καλά

 Και σου ‘μοιαζε στη μούρη.

 Γω, γω, γω,

 Συ, συ, συ,

 Το γουρούνι είσαι εσύ!

 *** 


ΚΙΝΕΖΑΚΙ

Είσαι ένα κινεζάκι,

 τρως πολύ ρυζάκι

 και πόσες κουταλίτσες

 την ημέρα τρως;

 -Πέντε.

 Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε.

 ***


ΑΚΑΤΑ ΜΑΚΑΤΑ

 Άκατα, μάκατα,

 σούκουτου μπε,

 άμπε, φάμπε,

 ντο μινέ,

 άκατα, μάκατα,

 σούκουτου μπε,

 άμπε, φάμπε,

 βγες.

***

 

ΣΙ ΜΑΡΙΟ ΜΑΡΙΟ

 Σι μαριό μαριό

 σι ντο ρε μι μακαρό μακαρό

 λέο λέο τιπ τιπ τιπ

 λέο λέο τιπ τιπ τιπ

 one two three

 ***


Ο ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ

Ο Καρακατσάνης μπήκε στο τηγάνι κι έσπασε τ' αυγά.

 Γιατί Καρακατσάνη, μπήκες στο τηγάνι κι έσπασες τ' αυγά;

 Φάε τώρα κι από μένα μια καρπαζιά.

***

 

ΝΤΟΡΕΜΙ

Ντορεμι φασόλα σι

 μου 'φυγε η σόλα

 πήγε στο Παρίσι

 να παραθερίσει

 κι όταν θα γυρίσει

 πάλι θα κολλήσει

 στο παλιό παπούτσι

 που 'χε ξεκολλήσει.

 ***


ΑΝΕΒΗΚΑ ΣΤΗ ΠΙΠΕΡΙΑ

 Ανέβηκα στη πιπεριά να κόψω ένα πιπέρι

 κι η πιπεριά τσακίστηκε και μου κοψε το χέρι.

 Δώς μου το μαντιλάκι σου το χρυσοκεντημένο

 να δέσω το χεράκι μου που το'χω ματωμένο.

 ***


ΑΝΕΒΑΙΝΩ ΣΤΗ ΣΥΚΙΑ

Ανεβαίνω στη συκιά και πατώ στην καρυδιά

πίνω το γλυκό κρασί απ’ την κούπα τη χρυσή

και φωνάζω κούι κούι μα κανένας δε με ακούει.

***

 

ΤΡΕΙΣ ΕΦΤΑ ΕΙΚΟΣΙ ΜΙΑ

Τρεις εφτά είκοσι μία

κι ο παπάς τριάντα μία

βάζω στοίχημα δεκάξι

κι όποιος βγει θα τα φυλάξει.

 

 

Εμάς μας αρέσουν πολύ & τα λέμε κάθε μέρα στο σχολείο μας "ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ" !!!!


Αραμπατζή Ράνια, Νηπιαγωγός




❤ Για περισσότερα ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram kouklospito.katerini &  

 ar._.jinia


& Facebook ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ-παιδικός σταθμός Κατερίνη


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Αλκυόνη (ο μύθος, φύλλα εργασίας & κατασκευές)

  Όλοι μας ξέρουμε τις ηλιόλουστες, αλκυονίδες ημέρες οι οποίες εμφανίζονται το διάστημα μεταξύ 15 Δεκεμβρίου με 15 Φεβρουαρίου όπου η θερμοκρασία φτάνει μέχρι και 15 βαθμούς Κελσίου. Αλλά από που πήραν το όνομά τους;  Ο ΜΥΘΟΣ Σύμφωνα με το μύθο, η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί, ήταν μια πεντάμορφη κοπέλα, κόρη του Αίολου, του θεού του ανέμου και της Ενάρετης.  Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κύηκα κι ήταν τρισευτυχισμένη. Περνούσαν τόσο όμορφα , που άρχισαν να πιστεύουν σιγά – σιγά ότι δεν είναι κοινοί θνητοί, αλλά ισάξιοι με τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Ο Κύηκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη πίστευε πως ήταν ισάξια της Ήρας. Μάλιστα άρχισαν να αποκαλούν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα των Θεών. Αυτό προκάλεσε την οργή του Δία . Όταν το έμαθε θύμωσε τόσο πολύ, που έριξε έναν κεραυνό στο καράβι του Κύηκα κι αυτός μη μπορώντας να παλέψει με τα μανιασμένα κύματα, πνίγηκε. Η Αλκυόνη περίμενε τον άνδρα της στο ακρογιάλι και καθώς περνούσε η ώρα κι ο καιρός η αγων...

Τα ρούχα του χειμώνα (φύλλα εργασίας & κατασκευή ανά βήμα)

 Την πρώτη εβδομάδα μετά την επιστροφή μας στη σχολική τάξη με το νέο έτος, ασχοληθήκαμε στο σχολείο μας με το θέμα "ο Χειμώνας" & πιο συγκεκριμένα με τα χειμωνιάτικα ρούχα.  Αναφερθήκαμε στις 4 εποχές και αναλύσαμε τα καιρικά φαινόμενα του Χειμώνα (αέρας, βροχή, χιόνι, παγωνιά, χαλάζι). Έτσι καταλήξαμε στον λόγο για τον οποίο φοράμε  ζεστά ρούχα & αξεσουάρ αυτή την κρύα εποχή όπως (σκούφο, γάντια, κασκόλ, πουλόβερ, αδιάβροχα, χοντρές ψηλές κάλτσες, μπουφάν, παλτό, μπότες).  Μάθαμε επίσης και το τραγούδι από το λογοτεχνικό ανθολόγιο της Ρ. ΚΑΡΘΑΙΟΥ σε ρυθμό όπως το "γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης: Γύρω γύρω όλοι χιόνια στο περβόλι άσπρα γίναν τα κλαριά άσπρα στρώθηκαν χαλιά κι το χιόνι απ’ έξω με καλεί να παίξω. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Μια εύκολη και ευχάριστη, δημιουργική κατασκευή για το συγκεκριμένο θέμα: ( προσωποποιημένη χειροτεχνία με χιόνι από τέμπερα ) Δείτε την κατασκευή ανά βήμα! Παίρνουμε λευκή τέμπερα & χαρτόνι κανσόν Α4 σε σκούρο χρώμα (ώ...

Η αμυγδαλιά (ο μύθος, φύλλα εργασίας, κατασκευές κλπ.)

  « Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά.....»  σίγουρα θα σας είναι γνωστός αυτός ο στίχος! Και με ένα τέτοιο όμορφο δέντρο με τα πανέμορφα άνθη του πως να μην είναι θεματική ενότητα στο σχολείο μας "ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ" . Η "Νυφούλα του χιονιά».... που μας θυμίζει πως πάντα υπάρχει ελπίδα!!!!  Δείτε το θέμα αναλυτικά :  ΕΙΣΑΓΩΓΗ   Σε κάθε εισαγωγή μιας θεματικής ενότητας γίνεται παρουσίαση με πίνακες αναφορές που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Βλέπουμε το δέντρο αμυγδαλιά, τα μέρη του & που βρίσκουμε τα αμύγδαλα στη καθημερινή μας ζωή.  Μαζί με τους πίνακες αναφοράς βλέπουμε & πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων με θέμα την αμυγδαλιά.  Κλαδιά ανθισμένης αμυγδαλιάς – Vincent van Gogh 1890 Ανθη στις αμυγδαλιές και χελιδόνι – Walter Crane Ανθισμένο κλαδί αμυγδαλιάς – Antonio Mancini 1876 Αμυγδαλιές σε ανθοφορία – Achille Lauge – 1909 Μάζεμα ανθών αμυγδαλιάς – John William Waterhouse 1916 Τοπίο με ανθισμένη αμυγδαλιά (μελέτη) – John William Godward 1912 ...

Μέρα - Νύχτα (φύλλα εργασίας & κατασκευές βήμα - βήμα)

  Άλλη μια θεματική ενότητα που αναλύσαμε  στο σχολείο μας ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ είναι «Μέρα - Νύχτα». Μέσα από πίνακες αναφοράς, τραγούδια, ποιήματα, κατασκευές, φύλλα εργασίας κλπ. αναπτύξαμε το θέμα!  Δείτε αναλυτικά το θέμα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Πάντα στην αρχή κάθε θεματικής ενότητας παρουσιάζουμε το θέμα μέσα από πίνακες αναφοράς που βρίσκουμε μέσα από το διαδίκτυο. Συζητάμε, σχολιάζουμε και αναλύουμε το θέμα.  Δείτε τους πίνακες αναφοράς για μέρα - νύχτα: ΦΥΣΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Μέσα στο πρόγραμμα της φυσικής και θεατρικής αγωγής κάναμε πράξη τις έννοιες από τους παραπάνω πίνακες αναφοράς αλλά και άλλα πολλά όπως για παράδειγμα (κοιμόμαστε, πλένουμε τα δόντια μας κλπ.)  ΜΟΥΣΙΚΗ - ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ ΑΓΩΓΗ Χορέψαμε & τραγουδήσαμε ένα τραγούδι από τα αγαπημένα μας "Λάχανα & Χάχανα" / Τάσος Ιωαννίδης  Ένας ήλιος, μια ΓΗ, ένα φεγγάρι   Ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σαν πορτοκάλι ένα Ήλιος τι καλά ένας Ήλιος που γελά ένας Ήλιος ξεπροβάλλει στρογγυλός σα...

Διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού & νοητικές αναπηρίες

Η εκπαίδευση των ατόμων με νοητική αναπηρία στον αυτοπροσδιορισμό αποτελεί μεγάλο ζήτημα στο χώρο της ειδικής αγωγής και της κοινωνίας. Για τη διδασκαλία του αυτοπροσδιορισμού έχουν αναπτυχθεί πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία επηρεάζονται από τις μεθόδους και τις στρατηγικές διδασκαλίας, καθώς και από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Κοινός στόχος όλων των προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί, είναι η γενίκευση της δεξιότητας και η σύνδεση των εμπειριών του οικογενειακού με το σχολικό περιβάλλον (Καρτασίδου, 2007).  Οι μαθητές με αναπηρίες επηρεάζονται πολύ από τους ενήλικες και δεν διαθέτουν όλες εκείνες τις απαραίτητες δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθούν να διατηρούν την αυτονομία τους, να λαμβάνουν αποφάσεις, να επιλύουν προβλήματα. Η σοβαρότητα της αναπηρίας καθώς και το περιβάλλον των ατόμων αυτών, αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες θετικά ή αρνητικά την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού.  Ο αυτοπροσδιορισμός έχει τις ρίζες του στη φιλοσοφία και στον ανθρώπινο...